View Single Post
Hei!

Jeg har nylig bygget meg en ny og ganske så kraftig maskin, men det er et par ting jeg ikke skjønner helt!
  1. Det tar over 30sekunder fra jeg starter pc'n til jeg kommer inn til windows login skjermen
  2. Den loader spill som f.eks cs veldig treigt.

På den gamle pc'n så var jeg alltid den første inn på spill som cs osv, den brukte vel heller ikke mer enn maks 10sec før jeg var inne på windows login skjermen, og dette er jo ikke rn dårlig maskin det heller, men ikke like kraftig som den nye jeg har nå.

Har nå også bygget en annen som ikke er i nærheten en gang, til og med denne booter raskere enn min nye primære.


Det som skjer når jeg skrur på pc'n er egentlig ikke stort med det første, skjermene er helt svarte i ca 5-10sec , så popper asus logoen opp i 5-10sec før loadinga inn til windows kommer opp (den hvite sirkelen) den står og loader i 10-15sec før jeg kommer inn til login skjermen.
Bare for å få det nevnt med en gang så har jeg ingen ekstra/unødvendige programmer som kjører ved oppstart. Har også prøvd en reinstallasjon av windows, men det hjalp heller ikke.

Legger ved en liste over speccs på alle pc'ene og hvor raskt de forskjellige booter:


Nye kraftige gaming pc'n (30sec boot)
  • CPU: Intel I9-9900KS
  • GPU: Asus GeForce RTX 2070 super rog strix OC 8GB
  • Hovedkort: Asus rog Strix Z390-F
  • RAM: 64GB Corsair Vengeance RGB 3200MHz
  • Harddisk: PNY 3500/3000 MBs M.2 SSD

Nye allarouder pc'n (16sec boot)
  • CPU: AMD Ryzen 5 2600x
  • GPU: Asus Radeon RX570 4GB
  • Hovedkort: Asus ROG Strix B450-F Gaming
  • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB
  • Harddisk: Samsung 840 SSD

Gamle pc'n (10sec boot)
  • CPU: Intel I7-7700K
  • GPU: ASUS GeForce GTX 1060 6GB ROG Strix OC
  • Hovedkort: ASUS Strix B250F Gaming
  • RAM: 32GB Corsair Vengeance 3000MHz
  • Harddisk: Samsung 860 EVO 550/520 MBs SSD
Sist endret av Layzer; 7. januar 2020 kl. 00:31.