View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Dere som går TRT. Har dere prøvd HCG i flere runder, eventuelt sammen med aromasin, etterfulgt av clomid og nolva type Power PCT?

Jeg vet flere som har lavt testosteron som har sluppet TRT eller kunne gått av så lenge det ikke har gått så lang tid at de har utviklet hypogonaisme av den sort hvor leydig cellene er ødelagt.



SHBG binder andre hormoner til seg slik at du får lavere nivå. Høyt SHBG vil vises i lavere verdi for fri-testosteron som er verdien legene egentlig burde se på. Har du levere en ment ved TRT behandling vil du jo få mer. Så kan man jo diskutere hvor grensene burde ligge for hva som er å regnes som normal verdi og ikke.
Vis hele sitatet...
Legen mente høyt SHBG ikke var noe problem (shbg 77, fri test: 3,3), men jeg ba om henvisning til spesialist for sikkerhetsskyld da jeg ikke helt stoler på legen. Spesielt mtp da jeg spurte om å få ta prøvene så sa hun direkte, dette har jeg lite greie på og leste seg opp der og da hva hun skulle ta blodprøver av..

Uansett, er ikke sikkert legen kan gjøre noe med dette, men har du noen erfaringer med bruk av magnesium, boron og nettle root for å senke SHBG litt? Det vil vel da effektivt føre til litt mer fritt testosteron? Har lest litt rundt og virker som noen faktisk får effekt av det, spesielt boron opp mot 10mg daglig