View Single Post
Det er ikke et vitenskaplig støttet utsagn å snakke fra egen erfaring, men om en vil endog ta den til betraktning så er den nærmest som GrønnUgle sa. I nærmere et og et halvt år røykte jeg cannabis så og si hver bidige dag. Det var mer vanlig for venner av meg å møte meg i fjern tilstand enn i edru tilstand, og foruten det økonomiske kan jeg si det var underholdende, og med en mild form for sosial angst var det befriende å kunne gi blanke faen mens jeg var fjern.

Av økonomiske og prinsipielle grunner sluttet jeg like før sommerferien med å røyke hver bidige dag, og jeg har siden begynt å trene, lagt om kostholdet til noe bedre (selv om jeg aldri har vært inaktiv eller usunn i matveien), samt sluttet med nikotin. Ja, det frister fortsatt å være fjern og ha muligheten til å sprekke i latterkrampe av knusktørre vitser, men jeg kan til gjengjeld si at livet mitt er blitt både mer organisert, og med mer produktive hverdager, samt med en forholdsvis normal døgnrytme.

Å bruke cannabis som medisin når det du muligens trenger er å leve et sunnere liv har konsekvenser. Jeg tror de fleste her på forumet støtter legalisering og er med deg i den sak, men om du skal bruke rusmiddelet så bruk det anstendig, evt. som en gulerot mens du lever et generelt sunt liv. Cannabis har mange skader ved seg som man ikke skal undervurdere.

Når det gjelder politiet så er jeg totalt uforstått med hvordan folk i det hele tatt tas i egne hjem. Her gjelder Gandalfs regel: Keep it secret, keep it safe.

Som sluttnotat så tror jeg forøvrig denne tråden hører hjemme i det egne rusmiddeldebatt-forumet. God natt.