View Single Post
Hvem: meg (jente, 18 år, normal kroppsvekt)
Hva: muskatnøtt
Mengde: ca. 10 g

Jeg har prøvd muskatnøtt en gang før, men jeg spiste ikke så mye og fikk ikke så mye effekt, så jeg ville prøve en gang til. Jeg kjøpte en pose med to hele muskatnøtter i, og spiste hele den ene, og halvparten av den andre. Grunnen til at jeg ikke spiste hele av den andre var at da ville jeg kommet opp i 13 gram, og jeg var redd for å overdosere. Vær oppmerksom på at jeg ikke har prøvd noe annet enn muskatnøtt før (bortsett fra alkohol selvfølgerlig), så hvis dere leter etter sammenlikninger, er ikke denne raporten noe for dere.

Etter ca 3 og en halv time begynnte jeg å føle en behagelig, avslappende følelse, nesten som nikotin. Etterhvert begynnte det å føles ut som om jeg hadde en diger stein i hodet, og øynene mine føltes hovne. Det var en merkelig følelse, men ikke ubehagelig.

Rundt 23:10 begynnte merkelige ting å skje med hodet mitt. Ting så ut til å komme mot meg, og jeg fikk en svak følelse av at rommet mitt var trekanta. PCen min var plutselig dobbelt så stor som den pleier å være. Munnen min begynnte å bli utrolig tørr. Dette var den beste delen av "tripen".

Klokka 23:30 føltes det ut som om sjelen min prøvde å dra seg ut av hodet på meg, og at jeg skulle miste den. Denne følelsen var en smule skremmende, men den var veldig svak. Opplevelsen var verken positiv eller negativ.

Klokka 23:40 Ble jeg ganske dessorientert, og hadde problemer med å skjønne hvor objekter virkelig var. Alt så ut til å være nærmere enn det egentlig var. Rommet svinget sakte fremm og tilbake. Begynnte etterhvert å bli virkelig tørr i munnen og halsen.

Og det er vel alt som er verdt å nevne fra den dagen. Dagen derpå synes jeg derimot virkelig er verdt å nevne.

Jeg våknet rundt klokka 12 om morgenen med den tørreste munnen og halsen jeg noensinne har hatt. Jeg stod opp for å gå å ta litt vann. Noe som så ut som blå lyn dekket halve synet mitt, og jeg hadde hodepine. Jeg gikk ut på toalettet og drakk litt vann fra vasken. Plutselig fikk jeg tilbake den samme følelsen jeg hadde hatt tidligere av at sjelen min prøvde å rømme fra hodet mitt, synsfeltet mitt ble dekket av svarte flekker, og for et øyeblikk var jeg redd for at jeg skulle dø (nå i ettertid ser jeg hvor idiotisk det var å tro noe slikt, men jeg var ikke helt klar i hodet). Jeg satte meg ned på gulvet og hvilte helt til jeg følte meg bedre. Så reiste jeg meg opp, og tok noen få skritt tilbake mot soverommet mitt. Plutselig lå jeg nede. Jeg ble veldig forvirret og desorientert. Jeg kunne ikke huske å ha gått tilbake til rommet mitt og lagt meg? Så merket jeg at jeg lå på gulvet. Jeg tenkte at jeg kanskje hadde falt ut av senga, men når jeg så meg rundt så jeg at jeg lå rett utenfor baderommet. Det første jeg tekte var at dette kunne umulig være bra, så jeg gikk tilbake til soverommet mitt, og tilbragte resten av dagen på senga med en bok. Jeg orket ikke se på sterke lys eller PC-/mobilskjermer. Dagen etter det følte jeg meg bedre. Dagen etter det igjen, som er i dag, føler jeg meg helt fin. Men en ting er sikkert: Jeg skal aldri ruse meg på muskatnøtt igjen! Rusen var grei nok, men ikke noe å skryte av. Dagen derpå var full av hodepine, desorientering og overfølsomhet for lys og lyd.

Jeg skal verken anbefale eller advare dere mot å prøve muskatnøtt selv. Om dere vil prøve det eller ikke er det samme for meg, men hvis dere skal det, ikke overdoser. Dagen etter var jeg så utrolig glad for at jeg hadde latt det være med den en og en halve.