View Single Post
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av Provo Vis innlegg
Ikke bare det, men det vil være umulig å motbevise!


Nå vet ikke jeg heller noe mer enn det som har blitt skrevet i tråden her, men når han sier at vanlig hampolje kan kurere nærmest alle sykdommer, så kan man med trygghet si at han er en kvakksalver. Han er kanskje ikke klar over det selv, men er like fullt en kvakksalver. Hvis denne oljen skulle kurere alt så må den ha et uendelig antall virkemåter - deriblandt må den være kraftig antibiotisk, antiviral, allergidempende, blodfortynnende, febernedsettende, laksativ, diarédempende, syreregulerende osv. osv. Det sier seg selv at dette ikke er tilfelle, og om det skulle være tilfelle hadde det nok vært svært risikabelt å ha i seg. Du vil da sette i gang en enorm mengde kjemiske og biologiske prosesser i kroppen som er totalt unødvendig bare for å fikse én liten ting. Hvis du er bløder er det neppe anbefalt å tygge blodfortynnende på daglig basis, for eksempel. I tillegg ville vi fått fryktelig resistente bakterier hvis man skal gå og småspise antibiotika nå og da.

At det skal ha enkelte helsemessige fordeler er godt mulig. Det har tran også. Men at det skal være en mirakelkur som fikser alle problemer fra diaré til forstoppelse, fra kreft til såre føtter, uten bivirkninger, det er praktisk talt en medisinsk umulighet.

Jeg tviler dessuten på at noen prøver å "kneble" han for å unngå at hans forskningsrapporter blir fremlagt. Hvorfor skulle noen det? Hvem er i så fall dette? Og på hvilken måte blir han kneblet? Han har jo tydeligvis ikke noe problem med å nå ut til et publikum! Sannheten er nok heller at resultatene er dårlig gjennomført og ikke beviser noe som helst, og at han tar avvisningen av publisering svært personlig og legger vesentlig mer i det enn det er. Det er ikke slik at alle bøker som refuseres av forlaget refuseres fordi de inneholder informasjon som kan skade forlagets, og bokindustriens, businessmodell. Noen bøker er rett og slett bare for dårlige.
Vis hele sitatet...
Jeg er stort sett enig i alt du sier, men Rick Simpson, blir i følge han selv, sterkt motarbeidet av myndighetene i Cannada, som han er fra. Er en del om dette på hjemmesiden til pheonix tears. Det kan godt hende at det er på grunn av, som du er inne på, at han bare slenger ut en masse påstander uten skikkelig grunnlag. Og jeg er veldig enig at det er å ta seg vann over hode å påstå at man har en kur mot alt, men det er tydeligvis, synes nå jeg, at det er et eller annet ved thc/hamp olje som har en medisinsk effekt. Jeg mener derfor det er rart at det ikke er større fokus på forskning rundt dette, som for eksempel i kreft sammenheng. Og hoved spørsmålet mitt for tråden er hamp olje som medisin, ikke som vidunderkur, selv om jeg forstår at det kan oppfattes slik.