View Single Post
Faren min hadde et godt poeng når jeg var hos dem på påskemiddag for litt siden - se litt på hvordan det faktisk er i f.ex. Sverige: Der ble det godtatt, helt uten videre, og det er INGEN som faktisk bruker det. Alt har jo en tendens til å bli mye viktigere med en gang det blir en prinsippsak, så hvis man faktisk bare HADDE godtatt det her også, helt uten videre, så er det vel en ganske stor sannsynlighet for at vi ville hatt samme situasjonen som i sverige - at ingen ville ha brukt det.

Nå derimot, har det blitt en kjempedebatt og en prinsippsak for begge sider, og vi (og med vi mener jeg begge sider i fellesskap) har klart å skape et problem som vi sannsynligvis kunne ha sluppet helt, bare ved å være litt mer samarbeids- & tilpasningsvillige.

Forøvrig er jo illustrasjonen Falcon la ut helt på jordet - det var snakk om et tørkle som dekker håret, ikke noen heldekkende variant som i illustrasjonen, og det brukes tross alt i flere land, uten at det har blitt dratt inn alle mulige rare andre plagg som i illustrasjonen.

I det hele tatt syns jeg det er alt for mange som setter seg alt for mye på bakbeina og skal være så fordømt prinsippfaste, når det viktigste egentlig er å få til en løsning.