View Single Post
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Om huseier mener du ikke skal få tilgang pga huseier er redd for at du skal bruke opp gigabytes så vil vel det si at huseier har mobilt bredbånd og ikke vanlig internet. Vanlig internet slik jeg forstår det har ubegrenset med data.
Altså det spiller ingen rolle om du bruker 10gb, 100gb eller 1000gb, det blir ikke brukt opp.
Huseier har vel også egentlig bare å føye seg etter kontrakten ettersom det er skrevet at det skal være felles internet, da burde huseier faktisk også sørge for at det fungerer som det skal og fungerer til vanlig bruk.

Jeg vil tro det beste for deg er å skaffe deg ett privat nettverk med den hastigheten du selv ønsker, det må da finnes noen aktører som skal klare å levere dette til deg før jul, aldri hørt noen ha 3 måneders ventetid på å levere internet før.

Mange range extenders, wifi repeaters og annet lignende halverer også hastigheten ifra nettverket.
Vis hele sitatet...
Tipper han er redd for hastigheten, ikke mengden iom at linjen er 300/300 og allerede porsjonert ut.
Og man har ikke noe sak i forhold til kontrakten såfremt den ikke nevner spesifikke hastigheter. 10mbit burde i utgangspunktet holde til det meste av HD streaming selv om det er helt på grensen.

Selv om jeg er enig at det virker som en noe vanskelig utleier.