View Single Post
Sitat av mr_rager Vis innlegg
SkurkNilsen: Hvis du skal sitere artikkelen kan du vel ta med årsaken til at Norge ikke vil bruke medisinen (enda)?
Vis hele sitatet...
Nei det passet ikke agendaen min, som var å klage over norske myndigheter.

Sitat av mr_rager Vis innlegg
Hva er det du blir helt "matt" av? Artikkelen du sikter til handler om en random (pensjonert) lege som mener det er en god idé å bruke medisiner bare han kan få sendt fra Kina.

Eller er det hvordan Norge har håndtert situasjonen som gjør deg "matt"? Kan du komme med eksempel?
Vis hele sitatet...
Det er hvordan Norge har håndtert situasjonen jeg irriterer meg grundig over. Norske myndigheter burde ha satt igang tiltak for å undersøke folk ved grensene og flyplasser så fort smitten kom til Europa, og de burde ha stengt alle barneskoler så fort smitten kom innenlands. De fleste europeiske land har rett og slett brukt alt for lang tid på å reagere på en shitstorm som hele verden visste om allerede i Januar.

Sitat av BAN Vis innlegg
Det er vel det at det IKKE har dokumentert effekt som er problemet. Det kommer også fra en del av verden som har utrolig mye fantasimedisiner som ikke virker.
Vis hele sitatet...
Medisinen er utviklet i Japan, ikke Kina. Du har rett i at det ikke har dokumentert effekt mot covid-19, my bad. Jeg var under den oppfattning at ebola også var et coronavirus men jeg har undersøkt det nærmere og det viser seg å også være feil. Det har derimot dokumentert effekt mot mange andre RNA virus, ebola, influensa og luftveisinfeksjoner. Nå hevder også kinesiske myndigheter at medisinen er effektiv mot covid-19.

"He said those who were given the medicine in Shenzhen turned negative for the virus after a median of four days after becoming positive, while it took a median of 11 days for those without the drug.

The trial also found that X-ray photos confirmed improvements in lung conditions in about 91 percent of the patients who were given the medicine. The number stood at 62 percent for those without the drug."


Med tanke på at denne norske legen har fått tillatelse av Statens Legemiddelverk til å bruke denne medisinen siden 2016 så er det helt ubegripelig for meg at han nå plutselig ikke lenger får lov når vi trenger den mest.
Sist endret av SkurtNilsen; 18. mars 2020 kl. 02:30.