View Single Post
Jeg vil tørre å påstå at 1" runde shells ikke er de letteste å produsere for en nybegynner om man ønsker et godt resultat med pen break. Jeg vil heller tørre å påstå at 2" runde shells er den riktige størrelsen å starte på.

Grunnen til at jeg mener dette er fordi at 1" shells krever kraftig break, noe ikke 2" shells i samme grad gjør. Dessuten må man jobbe med relativt små mengder stjerner i 1" shells, samt små størrelser på stjernene, noe som gjør det vanskelig å plassere dem bra i shellet. Pastingen av et 1" shells kan også være vanskelig for en nybegynner fordi de er så små.

Ved produksjon av 2" shells kan man enkelt bruke gressfrø coatet med BP, samt en liten dose whistle mix. Stjernene blir enklere å plassere i shellet, og dermed får man penere break. Det er også lettere å paste shellet om man bruker 2" runde shell.

Merk!

Jeg tenkte ikke over sylindre!

1" sylinder shells vil muligens være et bra sted å starte, men de krever fortsatt en rimelig dose flash per shell, noe nybegynnere ikke burde bruke så mye av.

Selv har jeg aldri laget noe særlig mange sylinder shells, så jeg har ikke så mye å si om akkurat dette. Pasting av sylindre er i praksis mye lettere enn runde shells.