Tråd: Selvskading
View Single Post
Sitat av PureFArmageddon Vis innlegg
hva har dere gjort for å bli kvitt smertene og stresset på andre måter.
Vis hele sitatet...
Det handler ideelt sett ikke om å kvitte seg med smerten på kort sikt, mer om å håndtere den og finne ut hva den dreier seg om. Dette kommer sikkert litt an på hva som er problemet ditt. Du beskriver ikke hva som var den direkte foranlednigen, om dette (sinnereaksjon) er noe som skjer med deg ofte, eller om du vet noe om hvorfor det skjer. Det beste er om du klarer å sette deg ned og finne ut hva reaksjonen din egentlig dreier seg om, om det kanskje ligger noe under det sinnet. Det er vanskelig å møte følelsen med et sånt utenfra-perspektiv på egenhånd når hjernen din er highjacket, men hvis du greier det i alle fall litt, så mener jeg det er det beste.

Når det ikke går, og du trenger "brannslukking", så er mitt beste ikke-skadelige triks å fokusere på pust (lang utpust) og på ting i rommet. Det finnes masse oppskrifter på grounding-teknikker som forankrer deg til omgivelsene. Så er det bare å vite at det går over av seg selv etter en stund, selv om det føles som det aldri gjør det.

ville dere ha kontaktet psykolog eller prøvd medisiner.
Vis hele sitatet...
Psykolog. Skal ikke si du ikke trenger medisiner, men jeg ville ikke begynt der. Litt vrient tidspunkt akkurat nå, men en del psykologer har åpent for vanlige timer med noen smittevernregler, og en del tilbyr videokonsultasjon.