View Single Post
Det var vinter og bilen til kompisen min hadde kubbet i veikanten. Vi bestemte oss ut over kvelden for at vi skulle stikke ned til bilen hans for å røyke og chille. Der satt vi med en hjemmemekka bonge og koste oss en god stund før det plutselig dukket opp 2 damer i en bil bak oss som lurte på om vi trengte noe hjelp med bilen. Når de kom var vi helt pisseskeive, og vi er to kompiser som ler oss i hjel av alt mulig dumt når vi er sammen. Mens vi stod og pratet med damene så skjedde plutselig det som kan være både noe av de beste og verste som jeg vet om(avhengig av situasjonen): Jeg kjente smilebåndet begynte å trekke på, snudde meg og så på kompisen min, og så at han også måtte presse igjen latteren. Når begge to merket at den andre holdt på å le seg i hjel så klarte ingen av oss å holde igjen latteren Vi holdt på å le oss i hjel, og begge to snudde ryggen til damene for å prøve å skjule latteren mens de satt i telefonen, men det var helt umulig!

Så der stod vi i flere minutter med ryggen til, mens vi lo som noen forbanna idioter. Og det var heller ingen spesiell grunn til at vi begynte å le sånn, bortsett fra at vi var helt ute :P Til slutt la de på røret, sa lykke til eller noe lignende og kjørte videre. Vi stakk inn i bilen hans igjen og fortsette å røyke, og etter ca. 10 min stopper det plutselig en stor hvit "varebil" utenfor bilen vi satt i. Rutene var helt duggete, så vi fjerner litt dugg for å se hvem det var som kom, og da gikk det opp for oss hvem de damene hadde snakket med i telefonen...... Politiet! Har aldri hatt så noia noensinne tror jeg! Vi meide bongen og weed'en under det ene setet, og gikk ut for å snakke med politiet.
De stakk hue inn i bilen, lyste med lommelykt og sjekket blant annet under setet hvor vi hadde kastet greine, men fant ingenting!! De nevnte heller ikke noe om en mistenkelig lukt, noe som var helt sinnsykt ettersom det må ha stinket pot i hele bilen! De fant en gammel pilsflaske, og kompisen min sa vi hadde drukket litt, så politiet tok jo alkosjekk på kompisen min og da sa de bare "hmm det var merkelig, den viser jo null". Motoren hadde stått kald i flere timer så de kunne heldigvis ikke ta oss på kjøring i ruset tilstand. Smilebåndet begynte å trekke litt igjen, men heldigvis klarte vi å holde inne latteren når vi snakket med politiet :P Til slutt sa de bare at vi skulle få fjernet bilen derfra, og ønsket oss en fin kveld videre.
Er helt klart en av de diggeste følelsene jeg har hatt noensinne, når politiet dro derfra! Vi var selvfølgelig rimelig kvikke med å komme oss vekk derfra etterpå :P

Kan også nevne en annen gang mens jeg fortsatt bodde hjemme, så satt jeg på rommet og røykte bonge. Både moren og faren min pleier alltid å bare gi et lite bank på døren og deretter tre rett inn på rommet mitt, før jeg i det hele tatt har fått svart! Der sitter jeg med en bonge med hasj i hånda, mens døren min er ulåst og moren min banker på og roper navnet mitt. Jeg får noia som pokkern, tømmer innholdet i bongen ut av vinduet for å slukke røyken, og kaster bongen under senga(må være en av de kjappeste bevegelsene jeg noensinne har gjort :P). Jeg roper tilbake "ja, hva er det?", men da skjer noe(eller skjer ikke) helt uventet. Moren min åpner ikke døren. Hun bare roper at hun hadde noen bøker hun trodde var mine, og jeg sa hun bare skulle legge de utenfor, og det gjorde hun og gikk sin vei. Var helt sikker på at jeg skulle blitt fersket. Hadde sugd siden jeg var blitt tatt for røyking en stund tidligere, og hadde fått streng beskjed om at jeg aldri skulle være ruset hjemme.