View Single Post
Sitat av bleh Vis innlegg
Det er fint når folk har sterke følelser om musikk. Heldigvis har alle forskjellig smak, så det kommer låter og artister i alle former.

Uansett, jeg har ikke noe spesielt forhold til dagens trance, så dette er ikke et fanboyinnlegg; vil bare påpeke at jeg var akkurat som deg før - irriterte meg over "den dårlige utviklingen" til musikksjangeren jeg var mest glad i.

En dag skjønte jeg at jeg gikk glipp av mye med denne holdningen. Greit at 80% av det som kom ut i den sjangeren på dette tidspunktet var dritt med stor D i mine ører, men jeg hadde gått glipp av så mye bra hvis jeg hadde fortsatt med den holdningen om at "bare det gamle er bra".

Jeg oppdaget haugevis med nye artister som gjorde ting som hørtes bra ut, uansett om det var en ny tolkning av sjangeren, eller at det var...noe annet bare. Ikke bare det, men når man virkelig gir faen i hva som er "kult" (for "mainstream" folket) , eller hva som er "ekte" (for "oldschool" folket) og bare går etter det som man selv synes høres bra ut...satan, da snakker vi om mange gode opplevelser!


Jeg skal ikke lære deg hva du skal synes om noe som helst, eller hvordan du skal lytte til musikk, men dette er bare et tips fra en som er i overkant glad i musikk og som oppdaget så mye mer når jeg skjønte dette..
Vis hele sitatet...
Nå må du ikke misforstå meg. Jeg har også vokst fra den " vis det er noe annen type musikk en den jeg hører på, så gir jeg faen"- holdningen. Jeg hører på ett bredt spekter av sjangere, og gir nye låter en sjangs, så lenge det ikke er på vg-lista top 20, da det sjeldent eller aldri har vært mine type musikk-smak.

Det er så absolutt masse gode opplevelser, men jeg har først og fremst fokus på eldre trance her :-) Har du noen låter av hva du liker ? Fyr løs!