View Single Post
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Etter å ha sjekket i en fart, det er ingenting i Paypals brukervilkår som forbyr deg å utforme en brukerprofil som du vil. Heller ikke noe system for å sjekke din identitet.
Bruk ditt falske navn/e-post og skaff deg ett kontantkort med hemmelig nummer. Bruk denne infoen til en Paypal konto. Du trenger IKKE å knytte den til en bankkonto da du lager en annen Paypal konto (med dine egne data) som du sender pengene til.
Vis hele sitatet...
Sjekk ut aspkin.com forumet. Jeg har drevet med paypal en del for anonyme betalinger. Det er langt i fra enkelt. Hvis du ikke knytter den til en bankkonto blir pengene dine veldig fort fryst. SPESIELT hvis du bruker den som en pass-through konto. Hvis du tar ut til bank-konto så er det i seg selv en måte og identifisere identiteten din. Jeg har hatt mange paypal kontoer hvor jeg har brukt ferske browsere, dedikerte og ferske IP-addresser, med addresse registrert på samme sted som IP-addressen er. Med mindre jeg knytter en bank-konto til den så blir jeg veldig fort fryst.

DERIMOT, så er ikke paypal en bank type institusjon, og det er slik jeg forstår ikke like straffbart å gi dem falske opplysninger. Falsk ID etc. Men om du bruker den som en pass-through account og overfører til en annen paypal så blir det VELDIG fort problematisk.

Jeg har tilgang til notariserte ID dokumenter og etablerte bank-kontoer med online banking, ID, sim-kort, osv. Ikke Norske, selvfølgelig, men det fungerer veldig bra med paypal. Fullstendig verifisert paypal konto. Pengene tas ut til bankkonto. Hvor de byttes til bitcoin ved overføring på local bitcoins (det er mye bedre å kjøpe fra enkeltindividuer da store exchanges er flagget). Dette koster penger selvfølgelig.

Jeg mener ikke at det du sier nødvendigvis er feil. Milages do vary. Men paypal har rutinerte algoritmer og en blanding av ikke verifisert konto, ingen bankonto for uttak, og pass-through aktivetet får deg veldig fort blokkert. Om du har drevet en slik konto i mer en 6 måneder og mottatt mer enn 10-20K uten å ha blitt fryst er jeg veldig interessert i hvordandu fikk til dette.

Som sagt, ASPKIN forumene er en bra ressurs for dette. Men siden de er rettet mot Ebay bruker de utelukkende bankkonto for utak. Når jeg har prøvd å spørre om mulighetene for kjøpe en "aged" konto med assosiert IP addresse etc for å bruke som pass-through, har jeg også fått samme beskjed fra dem, at det ikke vil fungere i lengden.

Veldig interessant tråd forøvrig.

Update: Det som er saken i England iallefall, og som jeg har erfarit ved bankoverføringer i Norge, er at kontonummer er alt som trengs og man kan som du sier skrive Snurre Sprett eller Adolf Hitler i navn feltet, derfor er det fult mulig å ha en fake paypal addresse og likevel ta ut til en bank-konto i eget navn uten at paypal noen gang trenger å vite navnet ditt (ikke 100% sikker på om det er slik i Norge, men jeg vet at overføringer ikke trenger ordentlig navn, men kun kontonummer)

Om man driver med noe ulovlig derimot, så vil paypal jobbe med myndigheten og det spiller liten rolle om man brukte falsk navn når man tok ut til kontoen sin, da kontonummer i seg selv er nok til at politiet sammen med paypal lett kan identifisere deg. For trådstarter så spiller det kanskje lite rolle, da hun ikke driver ulovlig (?) og er mest ute etter å beskytte identiteten sin fra vanlige folk og kjøpere - ikke myndighetene. Betal skatt av intekten så går det bra.

TLDR: Du kan fint brue paypal anonymt hvis du tar ut til egen konto (iallefall i England, muligens i Norge). Det innebærer å oppgi falske opplysninger til paypal, men det er -såvidt jeg har forstått- på et helt annet straffenivå enn det å oppgi falske opplysninger til en bank. Iallefall hvis du ikke bruker falske dokumenter men kun oppgir falsk informasjon. I tillegg kan du -kanskje- bruke din egen informasjon, men en epostaddresse til å motta betalinger som ikke røper noen informasjon om identiteten din. Du vil isåfall være anonym til kunder, men selvfølgelig ikke til myndighetene eller paypal.

Worst case scenario så blir kontoen din fryst om noen klager om skitne truser er imot paypals betingelser. Det er ikke noe å bekymre seg over så lenge du ikke holder mye penger på kontoen men flytter det gjevnelig ut. Når kontoen ryker lager du en ny en. Rinse and repeat.

On a side note, så antar jeg egentlig at de fleste pervoene ikke vil klage til banken når de har betalt for skitne truser. Folk som driver med sånt har ikke lyst å oppmerksomhet, selv om de blir svindlet. Pass på at de får varene som reklamert (altså med bremespor i trusene) så går det spesielt greit.
Sist endret av Picard; 27. juni 2018 kl. 07:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.