View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er alltid gøy og lese hvor lite folk faktisk har peiling, den eneste som har rett i denne tråden er Day Tripper.
Hovedsakelig så er det ingen ting og være redd for om du skal gå på skinnene, ihvertfall med tanke på strømmen.
Det er MYE større risiko for at et tog kommer kjørende i hundre og helvete og gjør deg til potetmos for og så grille deg av strømmen.

Etter min mening så er det kun inkompetente drittunger som har selvmords ønsker som burde gå på skinnene, alle andre burde holde seg til helvete langt unna. Hvorfor? Jo fordi:
1. Du blir påkjørt, så grillet av strømmen. (Ikke noe synd på deg, men synd på den stakkars karen fra begravelsesbyrået som må samle delene av deg sammen, for og så prøve og sette på deg en dress og kjøre deg pen til kista)
2. De som har sett dette, om du er uheldig sår det en unge og ser på, da har du dratt han med deg ned i kista.. og det er virkelig unødvendig.
3. Freak.. Fordi mistet et medlem.

Ta deg heller et par pils og hopp i fallskjerm. Det er gøyere og magen vrenger seg like mye.
Vis hele sitatet...
Dette synes jeg var dårlig formulert. Her, en person som fikk strøm gjennom kroppen, overlevde (dog med varige mén), uten å bli påkjørt av toget. Det er i aller høyeste grad mulig å komme borti strømskinne eller strømavtaker hvis du ikke ser deg for. Du kan overleve med mindre skader hvis du har veldig flaks, men det kan også ende fatalt. Akkurat som med påkjørsler av selve toget. Begge deler er farlig, og det ene utelukker ikke det andre.

Vidarlo: Ja, T-banens strømavtakere er alle strømførende så lenge én er det. Hvordan det er med pantografene på doningene til NSB vet jeg ikke.