View Single Post
Halloisen. Er vel sikkert ein del innlegg ang dette, men finner ingen fra nyere tid.

Har da fått innkalling til førsteganstjeneste nå i April.
Sesjon del 2 ble da vellykket, ettersom eg gav alt eg hadde, samt at eg fortalte at eg var motivert på å komme inn.
Men dette har da totalt endret seg den dag i dag. Har "dessverre" andre planer enn forsvaret.
Ettersom eg nylig har skaffet meg fast jobb, samt fagbrev, så foretrekker jeg heller å jobbe(er jo tross alt snakk om to måneder med jobbing for å tjene like mye som de tretten månedene som du får utbetalt i militæret). Derfor null interesse og motivasjon(har vel kanskje ingenting å si).
Så eneste "uniformen" som eg er interessert i å stå bekledd i, er jobbuniformen.
Leste nylig ein tråd(2011) der vedkommende var i samme situasjon. Tilslutt sendte denne personen inn søknaden for militærnekterer/pesifist, som da ligger inne på hjemmesiden til forsvaret. Vedkommende fortalte da at søknaden ble godkjent, sitat;
Fikk brev fra Forsvaret i dag. "Innvilget søknad om fritaking for militærtjeneste av overbevisningsgrunner". Ergo jeg er fritatt! Takk så mye til han som foreslo det. Og ettersom siviltjenesten går mot avvikling vil ingenting skje.

Men dette kan da umulig være så beint fram, ettersom på hjemmesiden til forsvaret står det;
Merk! Ein søknad om fritak for militærteneste fører ikkje til automatisk utsetting av tenesta. Er du allereie kalla inn til teneste skal du, så lenge du ikkje har fått anna melding frå Forsvaret, møte i samsvar med innkallinga. Du kan bli pålagd å følgje tenesta utan våpen i inntil 4 veker medan søknaden blir behandla.

Er derfor nysgjerrig på om feks noen fra nyere tid, har prøvd seg på dette, selv om ein allerede hadde fått innkalling? Takker for svar.

Gir blanke F i kommentarer som pingle eller latsabb. Er ikkje akkurat ein pinglejobb eg har hehe
Sist endret av tommiti; 14. januar 2017 kl. 05:58.