View Single Post
Nerd
Astaroth's Avatar
Trådstarter
142
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Jobber på en elektronikkbutikk og har testet ut det meste av nye datamuser som er på markedet. Hvorvidt et datamus passer for deg eller ikke er egentlig høyst subjektivt, men et par egenskaper jeg kan påpeke som er "unødvendige" å ha i en ren gaming mus er laser sensor / høy DPI (hvorfor du skulle trenge mer en 400 er utenfor min forståelse..), 16 millioner farger og masse forstyrrende knapper. Det jeg vil anbefalle på det varmeste er Zowie EC1-A, den er på mange måter den perfekte gaming musen.

Salgspunktene er som følger:
- Den er 100% driverløs, plug & play uten noe stress med installering av software. Perfekt for offline turneringer med dedikerte turnerings maskiner.
- Optisk sensor, som forøvrig er bedre en laser på alle mulige måter med mindre du av en eller annen grunn trenger skyhøy DPI.
- Designet av 1.6 legenden SpawN, i sammarbeid med Zowie, så den er ment for FPS hovedsakelig.
- Populær passform, ligner veldig på Deathadder/Intellimouse. Knappene og musehjulet er svært taktile og gir deilig tilbakemelding.
Vis hele sitatet...
400 DPI o.O ?? Sitter med 3 stk 23" skjermer, og laveste jeg klarer er 1600 DPI, ellers flytter jo ikke markøren seg omtrent.

Nå spiller jeg ikke FPS-spill i det hele tatt, så tvilsomt at den er noe for meg.

Og så er det Huano-brytere i den, som er av en langt lavere kvalitet enn Omron-brytere som bl.a. Logitech bruker, derfor ser jeg for meg at jeg ødelegger den på notime

Og som jeg burde oppgitt i første innlegg ønsker jeg en som er litt mer "ergonomisk" utformet i stil med G700 og kanskje Mionix Naos...