View Single Post
Hei Hei
Trådstarter
424
1, det er ikke noen gasser man tenner på.
2, det slippe ut litt og litt systeme kalles en ventil, de koster ikke sjorta.
3, jeg hadde gladlig betalt 3-400 kr for 20 sekunder i lufta.
4, det er ikke så farlig som dere skal ha det til. Man kan skade seg på alt, seff kan man falle ned og brekke nakken. Men så lenge man holder seg inærheten av bakken i starten er ikke det den største bekymringen. Hva med feks downhill skykling, da har de svære svev og kan skade seg sikkelig eller til og med dø. All ekstremsport har en rissiko, det er derfor de kalles ekstrem-sporter. Jetpack er seff farligere enn å sitte inne på rommet hele dagen. men da lever man ikke... da eksisterer man...

og det er ikke noen anti du går i luften systemer. utenom en overtrykksventil, som ikke er spes dyrt og finnes i alt av gassbeholder og dykkeflasker, paintballflasker etc. så det kan ikke være den dyre biten.

Jeg skjønner hva som gjør romferder så dyrt da start motorerne brenner over 1000 litern raketdrivstoff og 1000 liter oksygen undertrykk per sekund. det blir betydlig mer en de maks 10 literne med drivstoff til en jetpack.

Kan noen gi meg ett konkret svar på hva som er så dyrt annet en det at de kostet mye å utvikle det? en jetpack har ikke noe elektronisk regulerings circutboar eller noe.. bare håndkontroll, det er kansje derfor det er så vanskelig å styre..

+ at raketter har sinsykt mye controll greier, og de er store og har mange deler og masse super hightech crap...
det har ikke jetpacker...
så hvrofor er det så dyrt.