View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Vel, jeg mener at når du argumenterer med dine foreldre og dine barn over andre (og deres foreldre og barn) så er det egoistisk. Altruisme er det i alle fall ikke, kom an. Det er helt normalt å sette din egen familie over andre, det blir bare dumt å prøve å fremstille det som noe annet enn det er.

Det trenger du ikke for min del, jeg ville bare ha bekreftet at det ikke var det du egentlig hadde som motiv for å stoppe innvandringen. Det er ikke noe du har brydd deg om å sjekke engang, bare noe du slenger på for å føle deg bedre med holdningene dine.


Hva med å ikke sette svake grupper opp mot hverandre?


Godt vi er enige om det, da. Håper det gjelder ikke-vestlige innvandrere også.
Vis hele sitatet...
Avsnitt en: Her er jeg uenig. Å ønske det beste for sine etterkommere og nasjonen som helhet er etter mitt sin altruistisk.

Avsnitt to: det skrev jeg ikke for å føle meg bedre for holdningene mine. Er helt komfortabel med alt jeg har skrevet så langt. Har derimot hørt fra diverse steder at hjelp i utsatte områder er mer nyttig, men ville trengt å lese meg videre opp på det før jeg kunne gitt deg et svar.

avsnitt tre: Fordi vanskeligstilte nordmenn er et problem som er lettere å løse, de er en del av det norske fellesskapet, og som sagt før, vi kan ikke hjelpe alle. Desuten ville det nok vært langt mer samfunnsnyttig for Norge også. Dette er ikke egoisme, men en realitet.

Men om dere kan svare meg å på et spørsmål jeg stilte tidligere i tråden: Jeg er selv litt usikker på legning. Vært med jenter, vært med gutter, hva jeg foretrekker vet jeg enda ikke. Syns dere at deres religiøse overbevisning veier tyngre enn mine menneskerettigheter?
Sist endret av Ikkemathias; 22. november 2021 kl. 20:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.