View Single Post
Sitat av Ikkemathias Vis innlegg
Jeg mener det ikke er egoistisk for at jeg personlig kommer nok ikke til å merke noe større plager av innvandring. Det jeg bryr meg om er samfunnet som helhet, hvordan det utvikler seg og hva som kommer til å skje med mine aldrende foreldre, og hvordan fremtiden for mine etterkommere og samfunnet vil se ut. Dette er ikke egoistisk. Det er tvert i mot altruistisk.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg mener at når du argumenterer med dine foreldre og dine barn over andre (og deres foreldre og barn) så er det egoistisk. Altruisme er det i alle fall ikke, kom an. Det er helt normalt å sette din egen familie over andre, det blir bare dumt å prøve å fremstille det som noe annet enn det er.

Argumenter for å hjelpe dem der de er må jeg komme med i morgen, etter at jeg har lest meg litt opp.
Vis hele sitatet...
Det trenger du ikke for min del, jeg ville bare ha bekreftet at det ikke var det du egentlig hadde som motiv for å stoppe innvandringen. Det er ikke noe du har brydd deg om å sjekke engang, bare noe du slenger på for å føle deg bedre med holdningene dine.

Men la oss si at vi ikke kan hjelpe dem der de er. Hva med å heller hjelpe vanskeligstilte nordmenn i stedet? Det er nok av nordmenn som har behov for støtte og hjelp.
Vis hele sitatet...
Hva med å ikke sette svake grupper opp mot hverandre?

Og ja, jeg er enig i at kroner og ører aleiene er et ufullstendig mål på samfunnsbidrag
Vis hele sitatet...
Godt vi er enige om det, da. Håper det gjelder ikke-vestlige innvandrere også.