View Single Post
Sitat av Ikkemathias Vis innlegg
Jo, lavlønnete jobber er essensielt for et velfungerende samfunn, og de bidrar absolutt.
Vis hele sitatet...
...og da er du enig i at å regne kroner og øre innbetalt er et dårlig mål på samfunnsbidraget ditt? Eller? Og du er enig i at innvandrere er overrepresentert i lavtlønnsyrker og dermed kommer urimelig dårlig ut i et sånt regnestykke? Eller?

Og nei, jeg syns ikke det er egoistisk å bry seg mer om egen nasjon enn det store utland. Jeg er opptatt av at min foreldre og barn skal vokse opp i et best mulig land. Det er viktigtere for meg enn å hjelpe flyktninger.

Det er ikke egoistisk. Hadde jeg kunne trykket på en knapp og reddet verden ville jeg gjort det, men når alt kommer til at betyr Norge, slekt og samfunnet mitt mer for meg enn det meste annet.
Vis hele sitatet...
Og hva er din definisjon av egoistisk? I mitt hode betyr det å sette deg og dine behov over andres. Hvordan er det ikke nettopp det du gjør her? Du har ikke kommet med ett eneste argument for hvorfor det skulle være bedre for samtlige ikke-vestlige flyktninger å bli hjulpet "der de er", det er bare noe du hekter på fordi du ikke vil innrømme at holdningene dine her er egoistisk motivert.

Merk at jeg ikke kaller deg egoist generelt, eller kritiserer deg for å prioritere egoistisk i dette tilfellet. Jeg bare synes det er litt patetisk å blånekte for det.
Sist endret av *pi; 22. november 2021 kl. 19:56.