View Single Post
Abstinenser er vanskelig å komme utenom, men jeg håper det hjelper!

Jeg har gått gjennom abstinenser på Opiater, og det er særdeles lite morsomt. Tramadol er et spesielt Opioid, og jeg vet ikke helt hvordan det føles å gå av. Jeg kan se for meg at humøret blir påvirket kraftig i negativ retning. Dette gjør det igjen veldig vanskelig å holde seg motivert til å slutte. Jeg kan derfor se for meg at å trappe sakte ned er det lureste.
Hold ubehaget til et minimum, spesielt om du har ansvar for arbeid og/eller familie.
Nedtrapping i et passe tempo har den fordelen at man nesten unngår de verste fysiske abstinenssymptomene. De psykiske blir mindre merkbare også.

Når jeg mimrer tilbake til moroa husker jeg at kaldsvetting, enorme svingninger i kroppstemperatur + gåsehud/frysninger i kombinasjon med høst/vinter var det aller verste.
Hold deg varm, gå gjerne med ullundertøy Lue!

Når det kommer til RLS hjelper det veldig, veldig mye å ha brukt kroppen godt i løpet av dagen.
Er du vant til å trene?
Det er bedre å være dødsliten og/eller støl enn å ligge og ha maur i lemmene.

Quetiapine eller antihistaminer (Atarax eller Vallergan f.eks) for søvn hvis du sliter. Mange gjør det.

200mg Tramadol i døgnet er ikke all verden, og du kommer til å klare å komme deg av dersom du ønsker dette!
Sist endret av krystallkongen; 21. november 2021 kl. 18:16.