View Single Post
Som nevnt flere ganger over, så er det ikke arbeidsplassen din sitt ansvar at bussen er sein. Det er heller ikke arbeidsplassen din sitt ansvar at du ikke har penger på kontantkortet, ei heller deres ansvar at du har flere forsentkomminger tidligere.

Jeg må pendle 30 minutter hver vei med buss hver gang jeg skal på jobb, og jeg har 2 alternativer når det kommer til buss dit: 1 buss som er ved jobb 3 minutter før jeg skal være der, og 1 buss som skal være der 20 miutter før jeg skal være der. Jeg tar alltid sistnevnte buss for å være føre var i tilfelle treg trafikk, ulykker osv., og dersom jeg får en indikator om at jeg kan bli for sein, så ringer jeg sjefen med én gang. Dette har endt med at de 3-4 gangene jeg har kommet for seint, så sier sjefen "Det er bra at du sier ifra!" Jeg har til og med sagt ifra de gangene det var en smal sjanse for at jeg ble for sein, og jeg kom 3 minutter før tiden, og da også syntes sjefen at det var bra at jeg sa ifra "sånn i tilfelle".

Det jeg prøver å si er at du som ansatt er ikke sjefen sitt ansvar før du står med beina plantet på arbeidsplassen. Prosessen der du skal komme deg fra A til B, der A er hvor du er nå, og B er hvor du skal være (Jobb i dette tilfellet) er ditt og ditt alenes ansvar. Dersom du ikke kan stille opp på arbeid tidlig nok, så burde du være tilstrekkelig forberedt på å informere om nettopp dette, ellers vanker det naturligvis konsekvenser.

Det eneste jeg mener du kan gjøre i denne situasjonen er å ta hele erfaringen som konstruktiv kritikk, og prøve å jobbe på punktligheten din, for sjefen din har i alle fall alt på det rene slik jeg har forstått det.
Sist endret av Deadlock Radium; 14. november 2016 kl. 02:12.