View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Tvert imot, de blir sett ned på. De har jo bare nesten bare bedøk-fag...
Vis hele sitatet...
Godt mulig vi har fått to ganske forskjellige inntrykk.., men jeg for min del har hørt fra masterstudenter i h.h.v. finans og ØkAd på Tøh at de til en viss grad ser opp til indøkere. De regnes for all del som skikkelige økonom-spirer, men er heller altfor 'utblanda'. Men man ser opp til måten de er målrettede på, og at de jobber hardt og er flinke, samt ikke minst linjeforeningene (spesielt mt.p Bindeleddet).

Så det er egentlig prestisjen og jobbmulighetene til indøkere de andre økonomistudentene ser opp til, ikke at indøkere er så dækla flinke faglig innen økonomi og finans, mikro eller makro. Og som du så rett sier; indøkere har kun ren bedøk og nesten ikke noe makrofag. De har virkkelig ikke peiling der.

[CENTER]......................

[/CENTER]@ Orph; som jeg sa til Spirituell her over, så er mitt inntrykk i alle fall at sivingstudenter på linjer med lavere opptakskrav ser delvis opp til indøkere, og da tenker jeg konkret på arbeidskapasiteten deres og viljen til å få toppkarakterer - slett ikke det realfaglige. Jeg skal være forsiktig med å uttale meg bastant her, men det aner meg at sivingstudenter på linjer det er lettere å komme inn på ofte også stryker i grunnfag som Matte 1.. Om det er f.eks bygg eller kjemi eller andre skal jeg ikke uttale meg om, men for disse så er inntrykket mitt at indøk virker "1337". På en annen side, eksempelvis Emilere eller fysmat-folk gir god og full faen i indøk, og det med rette!

Så det var mine inntrykk da. Correct me if I'm wrong.
[CENTER]......................


[/CENTER]
(MODz / crew: beklager avsporing ift tråd! )
Sist endret av aeon_illuminate; 1. februar 2014 kl. 20:07.