View Single Post
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Jeg jobber på et serveringssted (café og bakeri) og jobber med mange kunder gjennom en hel dag. Har i gjennomsnitt 300 kunder i løpet av en lørdag, hvor rundt 70% betaler med kontanter, gjerne mynter.

Jeg kan skrive under på at vi over 50% av dagene ligger mellom 5-15 kr minus i veksel. Uansett hvor mange og hvem som jobber, er dette en normal situasjon når man jobber med mange kunder som skal ha igjen penger. Det skal utrolig lite til for å gi en krone for mye tilbake når man allerede har 10 andre ting i hodet samtidig.

Synes det er ganske urimelig av arbeidsgiver å trekke i lønn så lenge det gjelder små beløper, og når andre kanskje har skyld i handlingen.
Vis hele sitatet...
Det er det som er det verste. Jeg tenkte at greit, om det er snakk om 1000lapper og personer som ofte mister dette. Da hadde jeg iaff skjønt at arbeidsgiver ønsker å gjøre dette. Men så spurte jeg om dem kom til å gjøre dette om det mangler 1-30 kr, og de sa ja. Det syns jeg er totalt unødvendig, for at det mangler fra kassa er som regel pga stress eller feilslag..

Sitat av blyanten Vis innlegg
Kan jeg spørre hvor du jobber? Reitangruppen, som vil si Narvesen og 7-Eleven? De er helt håpløse, de nekter å organisere seg og de nekter å lønne på tariff. Jeg hadde sluttet, rett og slett. At du finner deg i det er for meg hårreisende. Franchisetakerne i Reitan tror de har mange flere rettigheter enn de egentlig har, og distriktssjefene følger ikke opp. Håper helt ærlig hele Reitangruppen går konk.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber ikke i Reitangruppen, men gjorde det før. Sluttet der ganske kvikt pga dårlig arbeidsforhold, sjefen prøvde å kutte i alle hjørner.

Jeg jobber typ barista sjappe. Serverer kaffe og tar i mot betalinger.

Sitat av murloc Vis innlegg
Jeg tror derimot det er mulig å sparke noen ved gjentatte uhell etter skriftlig advarsel. Det ville vært urimelig at en litt sjef skulle tvinges til å ha en uvøren ansatt som gjentatte ganger knuser store verdier. Selv om det beviselig er uhell. Men i din situasjon ville jeg sagt klart ifra om at det ikke godtaes.
Vis hele sitatet...
Kan jo eventuelt foreslå for sjefen og heller gi advarsel til de som konstant mister 200+++ i kassa si, så kan heller de få sparken, enn at alle må straffes.