View Single Post
Sitat av surtgull Vis innlegg
Nå har jeg jobbet som ingeniør i totalt 9 år. Begynner lønnen var på 410.000Kr Brutto, pluss overtid. Som senior ingeniør vil du nok greit få rundt 600.000 brutto i grunnlønn. Ser at noen skriver i ramme alvor at de har 3 mill brutto i Aker solutions dette høres urimlig ut så sant de ikke har en site manager rolle å jobber 24 timer i døgnet. Selv da ser jeg ikke helt hvordan de skal få det til. Rundt 2 mill er mulig. Grunnlaget for å si det er følgende; Jeg jobbet tidligere for en leverandør innen olje og gass og med ca 1000 timer overtid hadde jeg brutto 1,8 mill. Jobber nå som konsulent (startet min egen bedrift) for en rig operatør og er utplassert i utlandet, da har jeg ca 2,7 mill+ overtid + bonus (ca 300.000 pr år) , men husk at jeg nå må ta hånd om pensjon, forsikringer, utgifter for drift av firmaet etc. I tillegg så har jeg ikke fast jobb da jeg er avhengig av løpende kontrakter. I det øyeblikket noen tilbyr meg 3 mill så bytter jeg lett, men det skjer ikke.

Konklusjonen er uansett at det absolutt er verd å ta videre utdanning som ingeniør da det er masse muligheter for å tjene gode penger å få kjempe utfordrende jobber. Elektrikker er ikke akkurat utfordrende ps: har jobbet som elektrikker og installatør så jeg har grunnlag for mine påstander.
Vis hele sitatet...
Regner med du sitter igjen med godt over 2 mill netto da per år? Er helt utrolig hvor bra enkelte tjener, men er inneforstått med at sånne som deg utgjør kanskje 5% av den totale arbeidsstyrken. Vil jo alltid noen som har ekstreme betingelser. Har du tenkt å ta ut tidlig pensjon? Hvor mye penger i banken må du ha før det blir aktuelt å legge inn årene?

Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Jobber du med programmering? Lyst på ny jobb? Hvor i landet bor du?
Vis hele sitatet...
Jobber ikke med programmering, men innen drift, og er egentlig drift jeg trives best med selv om jeg hadde tatt en jobb som programmerer om jeg var nødt. Vet det sannsynligvis er enklere å få jobb som programmerer enn drifter.
Sist endret av homoludens; 28. juni 2012 kl. 15:02.