View Single Post
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Nei, jeg har ikke utifra postene mine antydet at det er teit å leve et A4 liv. Det er ikke noe for meg bare. Og jeg tenker på TS når jeg skriver om at det faktisk er muligheter til å få et godt liv uten utdannelse, og dro frem mine personlige erfaringer til det. Jeg skrev at JEG ikke forstår hvorfor så mange velger den retningen (nettopp av personlige erfaringer). Altså kun en mening/tanker jeg sitter med. Ser da ikke ned på familie, venner, naboer som har valgt det typiske A4 livet (A4, rutiner i hverdagen).
Jeg er helt enig med deg at det ikke er noen hensikt å diskutere hva et godt liv er (du tok mine meninger personlig).
Vis hele sitatet...
Når jeg først er inne på ordet "spennende";
07:00 - 15:00 (jobb)
16:00 - 17:00 (middag)
18:00 - 18:30 (Sofakvil)
19:00 - 22:00 (tv)
God natt....

Jeg skjønner faktisk ikke at så mange velger å leve sitt i den retningen, men de om det. Er det bare jeg som er...rar?
Vis hele sitatet...
Dette er det jeg siktet til. Nå hører man ikke tonefall på nett. Men når du sier noe slik, så oppfatter jeg det som om dette ikke er en "bra" måte å leve livet på. Det er selvsagt dine meninger, som du skal få lov til å mene. Men det må da være rom for at et slikt menneske, som lever dette livet, skal få forsvare det?

Jeg tar det ikke personlig. Du må forstå at når noen ber meg "gå å spise middagen min" så blir jeg fyrt opp. Det er en usakelig og småspydig kommentar.

Jeg ønsket å forsvare det A4-livet så mange maser om.

(PS: Penger står ikke først hos meg, men mye heller penger en utdannelsen (som jeg mener man tar for å få tak i penger.)
Vis hele sitatet...
Her også, er vi uenige. Men det er greit. Jeg, som har vokst opp blant pedagoger og endt opp som det selv, har et veldig, veldig annerledes syn på hva utdanning betyr.

Haha, man ser det også fint på signaturene våre :P
Sist endret av Lily Bowen; 20. desember 2011 kl. 18:41.