View Single Post
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Liker spesielt godt at du fremstiller det som om jeg sikter til hver eneste enkeltperson. Er fullt klar over at mange liker å leve A4 liv. Du er en av de...også har vi de da som blir frustrerte, sure, sinte og sliter med depresjoner fordi livet ikke gir de en dritt. At du blir kvalm av meningen min er imponerende.
Vis hele sitatet...
Ikke særlig imponerende nei. Problemet er at det framstilles som "mindreverdig" å leve et trygt og godt liv. Eller som du kaller det: A4-liv. Selvom jeg tjener over det dobbelte av mine jevnaldrende og er suksessfull i både privatliv og arbeid, så er dette karakterisert som "A4", hvilket er et negativt ladet ord i den sammenheng. Jeg er så møkk lei den holdninga. Hører det stadig vekk.

Hvorfor er det "teit" å utdanne seg, få seg en jobb man elsker, finne seg noen man elsker og leve lykkelig? Jeg reiser minst 3 ganger i året. Driver med idrett. Jeg har spenn og fin bil. Jeg har et fint stykke mancandy som jeg koser meg med. Skjønner ikke helt greia med hvordan det er teit og negativt.

Ja, selvsagt er det mange som sitter som 40-åringer og kjenner at de ikke har fått levd livet til det fulle. Men så har du også de lykkejegerne du sympatiserer med, som er "frustrerte, sure, sinte og sliter med depresjoner fordi livet ikke gir de en dritt". Du har vært megaheldig og flink som har kommet deg dit du har kommet uten utdanning.

Ta og spis middagen du nå...jeg ser klokkeslettet er inne for det
*klem...*
Vis hele sitatet...
... Lavmål.

Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg mener penger er den største nøkkelgode
Vis hele sitatet...
Ah. Her ser jeg problemet. Vi har totalt forskjellige verdier. Å snakke om hva som er et godt liv gir ikke mening når du har penger og jeg familie på min liste. Da tar jeg ikke den diskusjonen videre.

Sist endret av Lily Bowen; 20. desember 2011 kl. 18:00.