View Single Post
Til trådstarter så mener jeg personlig at utdanning er veldig viktig. Selvfølgelig så har jeg forståelse til folk som ikke vil ta høyere utdanning, men jeg synes man i hvert fall bør fullføre VGS.

Nå skal jeg ikke være altfor kynisk og jeg forstår at folk sliter med ulike ting, men utdanning er på mange måter ikke kun for å lære deg om hvem som var president på den og den tida, eller hvordan man løser tredjegradsligninger. Utdanning er en utfordring og du lærer deg ulike ferdigheter og måter du kan løse problemer i arbeids-situasjoner og livet generelt senere. Selvfølgelig så lukker du ikke ALLE dører når du velger å droppe ut, men du vil uansett ha lukket MANGE.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor noen her tenker på høyt utdannede som folk som skal få seg en ensformig jobb og holde seg til sitt, jeg vil snarere si at du i studentlivet vil oppnå og utforske minst like mye som en som reiser rundt på egen hånd i 20-årene. (Også med tanke på hvor man kommer seg videre, osv.)

Kan være litt rotete, men ta alt med en klype salt ettersom det kommer fra en 17-åring som fortsatt holder på med utdanning

Sitat av Maol33t Vis innlegg
I IT-bransjen er nettverk viktigere enn veldig mye annet. De store i bransjen (Accenture, Avanade, ElanIT, Google, Microsoft, IBM, CapGemini osv.) besøker høgskolen jeg studerer på regelmessig, og forteller at de ofte foretrekker karakterspennet A-E, men kan vise til verv, nettverk, osv. Dette har vel også litt med at du lærer helt grunnlegende på de fleste skoler, og når du skal ut i bedrift, begynner du på scratch igjen.
Vis hele sitatet...
Du tar helt feil. Jeg er usikker på andre nevnte selskap, men jeg er sikker på at Google og Microsoft alltid vil ta inn folk med _i hvert fall_ grunnleggende utdanning, men foretrekke folk med høy utdanning.

Jeg er enig i det du sier at de vil ha folk som kan vise til verv, nettverk o.l., men så høytstående selskaper som Google og Micrsoft har så mange folk å velge mellom så de ville vært langt ute å kjøre om de ikke prioriterte folk fra toppuniversiteter, noe de selvfølgelig gjør.

Selvfølgelig så begynner de fleste fra scratch ute i en bedrift, etter utdanning, men likevel vil en høyt utdannet person i de fleste tilfeller stille med fordeler.