View Single Post
Om man ikke er redd for svært kroppsbelastende arbeid, er snekkeryrket en relativt enkel måte å tjene seg gode summer på.

Min stefar er 100% selvlært snekker, og kan GLATT tjene 1mill+ per år, før skatt. Skal selvsagt sies at han har svennebrev. Hvor mye han tjener i løpet av et år, kommer ene og alene an på hvor mye han vil jobbe. Han og jeg restaurerte nettopp et bad, noe som resulterte i at lommeboka hans ble omtrent 130-140 000kr fetere. Det skal nevnes at det var en viss helserisiko ved jobben.

Ta snekkerutdanning, og jobb for et firma i noen år. Skaff deg kompetanse innenfor så mange snekkerfelt som mulig, men spesialiser deg innenfor ett emne. Start ditt eget firma. PROFIT.

Men jeg må advare deg, for å kunne tjene så store summer som min stefar tjener, må du være forberedt på å jobbe svært hardt. Snekkerarbeid av dette kaliberet tærer stort på både kropp og sinn, og er ikke for de som ser seg selv i fremtiden som en frisk og rask åttiåring.

Hvis du vil tjene 1mill pr. år, må du ta på deg jobber som gir 100k+, noe som normalt sett vil si: Det er en overhengende helserisiko ved jobben. Du må også regne med å være ferdig med en slik jobb så fort som mulig, slik at du øyeblikkelig kan ta på deg andre oppdrag.


TLDR: Det er fullt mulig å tjene svært, svært store summer som snekker. Men vil du være av de som tjener slike summer, skal du være klar over at det er med liv og helse som innsats.