View Single Post
Sitat av moret Vis innlegg
Lol, hva slags steder er det folk henger på? Blande ut sprit med vann og ha spesielle målebeger?
Hva er dette for noe konspiratoriske greier?
Hvor I alle verdens fuckings dager har dere disse påstandene fra?
Helt spinnville tanker dere har om bransjen her
Vis hele sitatet...

Vi går nok ikke på samme steder du og jeg , og kanskje henger vi ikke med samme type folk heller
Flere av de jeg kjenner har gjort langt verre ting enn å klippe bak bardisken for å si det slik.

Og det var vel ikke utestedet, selve bedriften som besørget klippingen. Det var en håndfull kjipe ansatte. De "doblet tipsen" for å si det pent. Pluss at det også noen gang var "etter stengetid" fester der de drakk gratis pga klipping. Hvor utbredt slik er eller har vært vet jeg ingenting om, men jeg vet om et par sjapper der det har pågått i årevis og det kommer nok aldri til å endre seg før de som driver med klippingen forsvinner ut derfra.

De ansatte stjeler jo, men ikke fra sjefens lommebok, eller bedriftens overskudd. De stjeler fra kundene i så små doser at ingen oppdager det, heller ikke skjenkekontrollørene. Men du vet hva dem sier, mange bekker små osv..

Helt ærlig, så er det heller ikke sikkert sjefen ville reagert om det ble oppdaget. For om noe så sørger jo denne klippingen for at det selges ekstra runder.

Tror nok en grei måte å unngå slikt er at arbeidsgiver selv er ryddig, betaler ut overtidstillegg og andre tillegger ihht til tariff og arb.mil.lov. Da er det kanskje mindre fristende for ansatte å drive utstrakt tjueri på jobb.
Sist endret av random67489; 6. juli 2019 kl. 22:27.