View Single Post
Sitat av Lunar Vis innlegg
Nei jeg hadde en ide om å lage et instrument folk enten kunne koble til telefon for å sjekke alkoholprosentet i drinker etc, slik at de kunne vite nøyaktig hvor mye alkohol de får i seg. Slik at folk kan lage en plan for en kveld på byen..

Når folk bruker rusmidler har man gjerne faste doser man tar, når det gjelder alkohol så bare føler man seg fram, det gir ikke mening for meg.. Som regel vil man alltid ha mer helt til man har drukket for mye.. Så det hadde vært mye bedre om folk hadde funnet en promille eller alkoholmengde som passet nøyaktig for de, og drikke seg til det punktet men ikke lenger, selvom man føler man har lyst på mer. Slik kan man passe på å alltid ha en fin kveld på byen!

Det er merkelig at "narkomane" er ansvarlige, mens "vanlige" folk som drikker er helt uansvarlige, eller er jeg alene om å tenke det?
Vis hele sitatet...

Hehe ja det hadde vært flott. Er litt rart det der, når en først tar seg en fuktig kveld så blir enkelte nærmest bunnløse. Og plutselig er de på stadiet der det bare blir elendighet.

Usikker på om det virker det du tenker på. Noen ganger blir man kanskje glad og supersosial på 0,9 promille. Mens andre ganger blir det kanskje for mye?

Nå har jeg jo ikke aktivt brukt en promillemåler så mulig jeg tar feil og bommer kraftig her. Men det jeg har merket er at noen ganger så blir jeg brisen av langt mindre mengde alkohol enn andre dager. Si at en drikker en 6 pack eller en flaske vin. Noen ganger er 1 flaske vin perfekt. Andre ganger merker man at man er godt brisen av samme mengde. Har da alkoholmengden i blodet gått opp i forhold til sist man drakk en falske vin? Eller tålte bare kropp og sinn mindre den neste gangen?

Kanskje har det noe med dagsform, søvn, matinntak og veskebalanse å gjøre.

Du å gjerne kjøpe inn en brukbar alkomåler og teste på deg og dine venner. Og gjerne kjøre mange tester fremover. Se om det faktisk er mulig for folk å finne sin sweetspot.

Om du løser dette så tenker jeg du hadde solgt i bøtter og spann om du da klarer å fremskaffe rimelige testenheter og kanskje med en kul app til.

Jeg hadde kjøpt om ikke annet så for skøy.