Tråd: iPhone 5
View Single Post
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Jeg sitter nå selv å trykker på en flunkende ny iPhone 5, og har gjort meg en formening om telefonen, og har et par punkter.
  • Skjermen. Slik jeg har forstått ligger nå selve trykkeflaten og glasset på samme lag. Dette merker man med en gang man trykker på telefonen, og gir en mye bedre opplevelse og brukervennlighet, blant annet når man skriver på tastaturet.
  • iPhone 5 er merkverdig raskere enn forgjengeren. Dette merker man spesielt godt når man bruker kamera-applikasjonen og hvor raskt denne kommer opp. Jeg kjørte også noen tester med Safari, hvor jeg satt 4 og 5 opp mot hverandre og så hvor raskt hver av dem lastet nettsider. 5 var opptil 4-6 sekunder raskere enn 4.
  • Vekten. 20% vektreduksjon er ikke mye, men det er merkbart. Jeg husker veldig godt når iPhone 4 var forholdsvis ny, og jeg holdt denne i en hånd og SII i andre hånda. 4'eren var så mye tyngre enn SII'en at jeg ble overrasket. Derfor var det positivt at vekten var mindre denne gangen.
  • Og selvfølgelig designet da. Det er små designforandringer, men man kan ikke trekke beslutninger før man faktisk har holdt telefonen. Det er mindre sømmer og ting som stikker ut, og denne telefonen virker "mer unibody" (hvis det kan sies slik) enn forgjengeren.
  • Et stort minus er aluminumsplaten på baksiden. Denne riper veldig lett, og har du fått en ripe, så er den der for alltid. Dette fører til at man er nødt til å gjemme bort det fine designet til telefonen i et deksel for å bevare bakplaten.

Det er stort sett småforandringer som er gjort, men helhetsfølelsen man får av disse endringen gjør at jeg syns dette er en dritbra telefon. Jeg ble virkelig positivt overrasket når jeg først så den og testet den. Passbook har også potensiale til å bli bra, når noen aktører i Norge tar i bruk dette.

EDIT:

Dette problemet skjer når det er sterke lyskilder i bildet. Du må nok ta et bilde hvor du har med det for å få testet skikkelig.
Vis hele sitatet...
4-6 sekunder raskere? Noe må jo være galt, min desire s med android 4 bruker ca 3-4 sekunder å laste hele vg.no.