Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg syntes også det er merkelig med mangelsykdommer, 1 mnd gamle planter skal jo ikke ha det egentlig. Kan være fordi de står i 1liters potter atm.Tenker jeg skal potte om på mandag eller tirsdag til 8 litere. Begynner å bli på tide uansett. Det kan jo hjelpe.

@Zarathustra: Blanding hæ? For mye av noe? for lite av noe? Næringen skal inneholde magnesium og noen andre sporstoffer, bør jeg kjøpe en ekstra næringsdunk som stort sett inneholder de mindre viktige næringene?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at du har to mangler altså en blanding av både (N) og (Mg) Nirogen er i kategorien over primær næring, hos Cannabis er det 3 av disse og det er (N) Nitrogen, (P) Fosfor og (K) Kalium, disse er vanlige for de fleste planter så, bortsett fra Fosfor vil du finne næringen som burde duge, for mer Fosfor anbefaler jeg BioBizz Og BioBLoom... Sekundær er neste kategori for næring hos Cannabis og en av disse er Magnesium og Cannabis bruker endel Magnesium.. Magnesium kan du kjøpe på apoteket knuse en halv tablett og tilsette denne i 10 liter vann og vanne plantene med dette vannet..

Og ja, det er langt fra uvanlig at planten viser mangler etter 30 dager i en 1 liters potte, om du omplanter til en 8 liter vil mangelen garantert stoppe, hvertfall en stund. Alg-A-Mic også fra BioBizz er bra for Mg mangel..