View Single Post
Har podcasten på i bakgrunnen nå. Synes han prøver veldig hardt å understreke at han skilles ut fra mengden, fordi han er unik. Jeg mener ikke å være frekk, men det er nå hvordan jeg oppfatter det så langt. Når det gjelder de her valgene han tar så er det ikke annet enn logisk for meg at han får råde som han vil. Det han skal holde for seg selv er pseudovitenskap.

Når det kommer en eller annen ''herlig-fantastisk-stor-hippie-dude'' på festival og introduserer han for planterikets magiske verdier så sier det litt at han lot seg forføre nok av det til å konkludere med alternativ medisin når det kommer til hva som skulle helbrede hans kritiske tilstand.

En ting til jeg legger til er at veldig mange kosmonauter som er 100% bak filosofien om at alle burde ta lsd eller spise sopp minst en gang fremstår som arrogante og ignorante. Ignorante fordi de ikke innser at kjemiske substanser brytes ned på samme måte til alle, men at individets forutsetninger ligger til bunns for hva som er trygt mtp. hvordan rusen vil oppleves.

Fordi om dette vedkommende vil ''sette seg på en reise, du sier ja til en reise, du setter deg på den reisa'' betyr ikke det at denne mannen har peiling på hva som er forsvarlig eller til og med bra for andres eget beste.

Han snakker om at soppen er viktig fordi det er sånn en bringer frem grumset, alt grumset vi går å bærer på; det er merkelig at den her soppen ikke fortalte deg at grumset du hadde i deg for å bli frisk i fire år ikke var noe annet enn grums. Hit med godgrumset. Som jeg forstår det har han fått en interesse for alternativ medisin pga. bruk av sopp?

Kanskje aller verst av alt så sier han at beskjeden om at han hadde fått kreft fikk han først og fremst fra seg selv. ''Det var ikke sånn at den kom utenfra''.

Det har mindre med saken å gjøre enn det kan se ut til på overflaten, men fyren slår meg som en grandios pratmaker. Han blåser seg opp for å virke større, tøffere og edgy men når det kommer til stykket så er jeg ikke overrasket i det hele tatt over at han tok det valget. Rettelse, valgene, da han ombestemte seg.

Lar podcasten gå i bakgrunnen videre, men denne mannen er litt irriterende. Så kudos for det gjestevalget; dette irriterer meg nok helt i gjennom.

og for å legge til; selvfølgelig er det menneskelig å gjøre feil. Alle burde få rom til å gjøre sine egne feil så lenge de ikke går på bekostning av andre mennesker. La han ta de valgene han vil, så kan vi andre velge å se på og å lære at sånt gjør vi ikke.
Sist endret av Jokke; 12. januar 2021 kl. 14:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.