View Single Post
Vidarlo sa at det er trygt å bo i Norge. Det er statistisk fakta. Han svarte på spørsmålet hennes med statistisk fakta.
At du mener at Oslo har blitt mindre trygt i det siste, eller hvem som har skylda for det er jo urelevant. Norge er et av de tryggeste landa i verden.

og til TS, utifra det du har skrevet så tror jeg ikke du vil bo på Grønland eller Tøyen. En tommelfinger regel når du skal finne en plass i en storby er at de billigste plassene å bo er som regelt billige for en grunn. Det betyr ikke at det mangler dritkule perler som er billige fordi de er stille og litt i utkanten (Sumida, Tokyo) eller som er fargerike hippe plasser på vei opp (Camden, London, ca 2000).

Et triks er å google searche området og se hva som popper opp. Jeg tar gjerne en gåtur igjennom området med google street view. Ser om jeg liker plassen.

Finn en leilighet med masse bilder, og godt beskrivet av eieren/selskapet. Pass på at depositumet er håndtert via en tredje part (bank, selskap, etc) og at du ikke føler at du går inn i noe uten sikkerhet og kontroll. det er nok det viktigste.