View Single Post
Sitat av mroek Vis innlegg
@jockek: Interessant. Du har altså laget et eget VLAN102 til FMGen for å gi den tilgang til internett? Den får da tildelt en IP av din egen DHCP-server? Hva slags IP/nett har du gitt den i VLAN102?
Vis hele sitatet...
Ja. Siden det var dårlig med VLAN-egress/ingress-rewrite på switch/ruter, så ble det litt «teit» oppsett… men whatever works (-:



Jeg deler ut helt vanlige RFC1918-adresser på VLAN40/102 mot FMG-en, og den tok en IP-adresse helt fint. Koblet meg på WLAN-et som FMG-en deler ut, og har internett der (som jeg bekrefter at blir NAT-et bak WAN-IP-en som jeg får på egen ruter).

Det kan virke som at det er noe ARP og/eller DNS-hikke for FMG-en (da noen nettsider ikke lar seg vise på første forsøk), uten at jeg har debugget noe særlig mer på det; så bare ut til å påvirke NRK-appen, og direkte browsing via FMG-WLAN-et, hvorpå førstnevnte sjeldent brukes, og sistnevnte aldri brukes.

Førstegangs provisjonering, samt sannsynlig fremtidig updates og/eller endringer i Altibox-oppsett, fungerer fint. Andre ting som er bekreftet OK; live-TV, spoling i live-TV, opptak, HBO-app, film/TV-leie-appen, og alt annet ser ut til å fungere finfint. NRK-app-issuet *kan* ha vært en annen feil/midlertidig feil, får se hvordan det fungerer over tid.
Sist endret av jockek; 16. september 2017 kl. 03:02.