View Single Post
Sitat av Bankmann1 Vis innlegg
Herremin, er dette blitt forumet for søndagsskolen eller? I mitt første innlegg nevnte jeg intet om vold. Jeg skrev man kan hente penga enten frivillig ellwr ufrivillig. Tolk det som du vil. Jeg tenkte like mye på at man kan dra til vedkommende og ta noen eiendeler og holde i arrest inntil penga kommer på bordet. Det var du som dro inn vold, hvor jeg svarer at en ørefik aldri har skadet noen.

Og til deg som ikke har sett noen bla opp etter en ørefik; du hadde blitt overrasket over hvor lite som skal til. Ofte er det nok bare å møte opp og forklare intensjonene.

Som sagt, det finnes nok bedre muligheter. Men for irrasjonelle mennesker som meg, som ofte handler litt før vi tenker, så er dette en metode som i det minste hindrer at du blir svindlet av den karen igjen.
Vis hele sitatet...
Heller søndagsskole enn idiotslkole.

Du forsvarer deg nå med at du ikke nevnte vold, men hva ellers skal du med "en gjeng" som skal hente ting ufrivillig og kanskje utdele en ørefik?

Du skriver til meg som om jeg ikke har grunnlag for å forstå hvor effektiv en ørefik er
Tror du jeg hadde blitt overrasket?
Jeg har vært rundt korttenkte folk som tenker akkurat på samme måten før desverre.

Nei, har overhode ikke blitt overrasket de gangene den eneste konsekvensen av skriking og truing + en ørefik eller litt dytting har vært at politiet dukker opp og ber deg om å forlate området og heller anmelde saken, eller se pengene som tapt. Jeg må bare spørre... Tror du politiet bryr seg om at du påstår å har blitt svindla når dere står der 5 mann og stirrer dumt på hverandre mens hu ligger i døråpningen og blør fra øret fordi en av dere ikke skjønte at en ørefik kan føre til sprukken trommehinne f.eks.

Okok... La oss ta utgangspunkt i at det møter opp en hel gjeng på en dør, for å kanskje gi noen en ørefik.
Sansynlig? Neppe. Behøver man flere menn for å gi én ørefik? da er du svak, og det taler ikke akkurat for din sak når politiet blir involvert.
Jeg ser rett og slett ikke hensikten med å ta med masse folk for å snakke med et kvinnfolk jeg ikke har planer om å banke en gang.

Denne svindelen tilsvarer én arbeidsdag, så hvor mye man verdsettet vandelen og livet sitt kan man jo spørre seg i løpet av en slik vurdering.