Tråd: Nord Stream
View Single Post
Altså.. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er en så enorm greie. Det er et gassrør fra Russland til Tyskland som har blitt sprengt i filler av en eller annen nasjon.

Russland fører per i dag total krig mot Ukraina av ymse grunner. Sivile, kvinner, barn og eldre samt soldater dør i hopetall. Daglig.
Dette må vi få en slutt på.

Hvis det er noen andre enn Russland som har trykket på avtrekkeren når det kommer til Nord Stream må det nesten være en entitet/organisasjon som har kalkulert risikoen og kommet frem til at dette vil svekke Russland økonomisk og dermed deres evne til å føre krig på lengre sikt. Dette stiller jeg meg bak da dette er en krig som må avsluttes så fort som overhodet mulig.
I tillegg var det ingen direkte dødsfall så vidt meg bekjent? Vellykket sabotasje.

Hvis det er Russland som har gjort det blir det mer innviklet og vanskelig for meg å prøve å tolke hensikten.
"False flag attack" for å rettferdiggjøre en eller annen fiendtlig handlig mot Ukraina eller andre vest-europeiske nasjoner?
Kanskje Putin selv sørget for å få røret sprengt for å legge konflikter med oligarker død? De hadde ikke likt om han stengte gasstrømmen og dermed pengestrømmen.
Med et sprengt rør er det uansett ingen mulighet til å frakte gass gjennom røret, så oligarkene kan ikke prøve å presse Putin til å åpne røret igjen. I tillegg kan Putin legge skylden på NATO og av en eller annen grunn England og på den måten samle både oligarkene, og folket mot Vesten.

Kanskje til og med noen fra Russisk opposisjon som ikke er affiliert med Putin, men heller ønsker å svekke hans posisjon? Bra jobba i så fall!

Uansett hvem det viser seg å være greier jeg ikke å se hva som er så betydelig med akkurat dette i forhold til tingene som har skjedd og fortsatt skjer i Ukraina. Heldigvis virker ting å gå i riktig retning nå, men jeg har en ubehagelig magefølelse ifht. retretten fra Kherson.. Jeg bare føler på meg at det kommer til å bli tatt i bruk taktiske atomvåpen på et eller annet tidspunkt i denne konflikten.

Verden er et jævla sprøtt sted.