View Single Post
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Hvor har jeg skrevet at du slo venninna di? Det var du som selv sa at du hadde dyttet henne bort fra ansiktet ditt mens hun kjeftet på deg, kan du ikke se hvordan feks en politibetjent kan tolke dette som at noe er på gang i den taxien?
Vet ikke hva du legger i ordet vold, men om du dytter noen unna ansiktet ditt så kan det fint se ut som vold utenfra.

At politiet ikke tok deg utenfor stedet du ble kastet ut fra kan være at de gav deg en sjanse til å komme deg hjem (det er umulig for meg å svare på deres vegne). Om de da (om det var samme folkene) ser at du plager andre i taxikøen, ser venninna di kjefte på deg mens du dytter henne bort fra ansiktet ditt i taxien så kan det være dråpen som får de til å gripe inn.

Og nei, det er ikke ulovlig å være full. Men måten du forklarer din egen oppførsel på tyder på at du var FOR full.

Og først så husker du ikke adressen, men nå var den bare vanskelig å stave?
I det første innlegget hadde du tatt med deg feil kort, og nå er lommeboken stjålet?

Det er ikke meningen å angripe deg eller din historie. Men personlig så tror jeg kanskje du har vært litt mer rabiat enn hva du beskriver selv og jeg har ingen problem med å forstå at politiet må bruke makt ved slike anledninger.
Som jeg også skrev så har jeg ingen holdepunkter for å vurdere om politiet har brukt for mye makt.

Men hva anser du som alternativet når du selv skriver at du var fysisk mot venninen din, hamrer og slår i politibilen og ikke klarer å roe deg når de slipper til venninnen din?
Hva skulle de ha gjort med deg?

Du kan også holde deg for god til "kjære deg", og om du lurer på om jeg selv har angst så kan du ta en titt her feks.

Og en ting til: "men selv om man er full er man et menneske. Ikke en gorilla i en dyrepark."
Ser du virkelig ikke dilemmaet til politiet når du regelrett klikker inne i politibilen?

Etter hva du skriver så tok ikke politiet deg når du var for full til å være inne på utestedet, de lot tilogmed venninnen din prøve å roe deg ned og få deg hjem etter at de tok deg ut av taxien. At du har angst og derfor reagerte som du gjorde er jo en grei nok grunn for selve oppførselen. Men det fratar deg ikke ansvaret for hva du gjør.
Vis hele sitatet...
Jeg synes faktisk hennes bruk av "kjære deg" er helt innafor. Kjære deg, les postene hennes én gang til, så får du se at det faktisk ikke er noe som ikke stemmer. Hun har allerede sagt at hun var for full. Hun har sagt at hun hadde 1 feil bankkort i veska, samtidig som lommeboka var stjålet. Hun har også skrevet at hun aksepterer en bot for oppførselen hennes, men at hun ikke aksepterer størrelsesordenen eller at de forsøker å bøtelegge for vold mot venninna, noe som for meg virker svært rimelig.

Jeg reagerer også på at de faktisk tok henne ut av taxien, det har jeg aldri hørt om. Jeg har tilogmed greid å prate kompiser ut av fyllaarresten ved å garantere for at de havner på neste taxi rett hjem. Mest sannsynlig var de allerede på nippet til å ta deg med inn, så gikk du over streken når du begynte å styre i taxien. Fortsatt rart at de faktisk tok deg ut.