View Single Post
Jeg fikk SSRI utskrevet når jeg var 16 år rett etter første hjertesorgen, hadde søvn problemer og var genertelt lei meg - moren min anbefalte den gang at jeg skulle ta meg en tur til fast legen og ta det opp med han.

Jeg fikk utskrevet antideprisiva som jeg skulle prøve ut. Etter 1 ukes bruk kastet jeg resten, jeg ble helt ødelagt, jeg følte meg værre, mistet apetitten, sov dårlig og fikk en "gi faen i alt" holdning.
Må innrømme at jeg mistet mye av respekten til leger etter dette og har ikke besøkt et legekontor siden med et unntak av en lungebetennelse epidsode 18 måneder senere som jeg ikke ville kommet meg gjennom uten antibiotika.

Jeg overreagerte antageligvis når det kommer til leger og kunnskap, de er bare mennesker med dårlige og gode dager, og de mener nok bare det beste for pasientene sine.
Men en tid der jeg allerede var veldig langt nede så resulterte dette i at jeg begynte å sende tanker mot et belte og en krok i taket. "Hvorfor skal jeg gidde fortsette med dette" Episoden iser gjennom brystet mitt den dag i dag bare ved tanken.

12 år senere har jeg fortsatt en personlig nekt holdning til leger, og holder meg unna så lenge jeg overlever uten.
Vet ikke om medikamentet fungerer forskjellig fra person til person men det var i alle fall ikke noe for meg.