View Single Post
Sitat av Spectra Vis innlegg
Sitatet så i sammenheng slik ut aluminiumfluorid :





Noe av greia er vel at det er bekymring rundt stråling og effekten av det på mennesker og liv generelt.

https://emfscientist.org/index.php/emf-scientist-appeal
Vis hele sitatet...
Jo, men han/hun aksepterte vist ikke svaret. Så den kommentaren står egentlig nesten like fjellstøtt. Ja det var en "nesten", der.

Vidarlo har kommentert en kommafeil. Jeg sjekket det ut med godkalkulatoren, og hans poeng stemte. Det er ikke 74,948 THz, men det er 749,481 THz. Så når vi runder av, så blir det 750 THz, noe som blir 150 000 ganger mere energi. Slik noen få har drevet på her, så nærmer det seg totalt idiotisk!..

Red: Vil også bare tilføre. Skal en diskutere dette, så er det kjekt om en har litt grunnleggende kunnskap om kildekritikk. Altså den fotoelektriske loven motbeviser ikke, at en kan få kreft av radiobølger. MEN den gir et helvetes solid hint, at en ikke får det. Altså, det å påstå at en får kreft eller fandens oldemor noe annet av radiostråling, er en ganske ekstraordinær påstand. Som kjent, ekstraordinære påstander, krever ekstraordinære bevis. Det er etter det jeg kjenner til én studie, som er svensk, som hinter i den gaten. Går en studien videre i sømmene, så finner en metodefeil. Altså den kan en ikke stole på! Han bak YouTube-kanalen Veritasium tok dette opp på en ypperlig måte i en av sine videoer. Jeg anbefaler også helheten av hans kanal, jeg synes denne og "Smarter every day" og noen andre serverer utrolig mye bra!
Sist endret av Veggen; 4. april 2020 kl. 22:52. Grunn: Fjernet duplikattekst