View Single Post
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Kverulernde f#€n! At du synes det er helt uinteressant hva svenskene mener? De har jo åresvis med erfaring... De blir ikke kvitt de. Så klart er det interessant hva de har å si.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal hva svenskene mener ha noen innvirkning på hva jeg mener om skjeggkre?
Om skjeggkre ikke har hatt innvirkning på boligpriser i Sverige, betyr ikke det automatisk at det kan overføres til boligmarkedet i Norge.
Jeg vet i grunn lite om boligmodellen i Sverige, men etter som jeg har forstått, har vi i Norge en ganske unik boligmodell, for eksempel at flesteparten eier egen bolig.

Og en ting er når boligeiere er uheldig å få de med på lasset ved varehandel, noe ganske annet er de som da synes det er blitt så mange insekter at de velger å flytte, uten å opplyse om at boligen er full av skjeggkre når de selger.
Nøyaktig hvor stor innvirkning skjeggkre vil ha på boligmarkedet gjenstår å se, men jeg vet helt sikkert, etter å ha delt bolig med skjeggkre i godt over ett år, at jeg kommer til å se utelukkende etter bolig uten skjeggkre neste gang jeg skal på boligjakt.

Sitat av Naturgrønn
Og FYI: Sølvkre trenger ikke ha noe med fuktproblem å gjøre. De kommer oftest opp sluk i våtrom. Som nytt som gammelt.
Vis hele sitatet...
Sølvkre er gjerne relatert til et fuktproblem, men ja, det finnes unntak, like vel er sølvkre et sikkert tegn på høy fuktighet.
Ved å sørge for lavere luftfuktighet fjerner man også livsgrunnlaget for sølvkre og man blir på den måten kvitt de.
I tillegg er rom med høy luftfuktighet sjelden ønskelig i et hjem, da det svært ofte fører til problemer på sikt.

P.S
Du virker veldig engasjert til å ikke være interessert i en diskusjon.