View Single Post
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Hvis du bruker Melatonin som foreskrevet, så tror jeg det er ingen eller liten fare for tilvenning. Men om en tar dette som sukkertøy, noe som dessverre ikke er ukjent her på forumet, så utvikler en selvsagt toleranse. Stoffet melatonin er rent kjemisk veldig likt aminosyren tryptamin, nevrotransmitteren serotonin og en rekke hallusinogener (psilokin (der psilokybin er forløper), DMT, bufotenin og en rekke andre).

Men Freak er ikke det ultimate stedet, for å stille medisinske spørsmål. Da er det bedre å spørre legen din.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Ja jeg kommer nok til å ta en tur til legen uansett pga søvnproblemene jeg har hatt det siste halve året. Har alltid hatt det litt periodevis, men det siste halve året har det vært så og si sammenhengende i et halvt år med få unntak. Det har nok med at jeg er student med sene forelesninger og sene vakter på jobb, døgnet mitt snur så kraftig at jeg ikke sovner før tidlig på morningen og jeg ender opp med et par timer søvn før skole igjen. Det blir vanskelig å snu tilslutt.

Angående forbruket mitt av melatonin så har jeg til nå tatt 0,5ml ca 30 minutter før leggetid som det også står på flasken. Så lenge det fungerer har jeg ikke planer om å ta noe mer. Må si jeg ble overrasket over hvor effektivt det er. Sovner omtrent i det jeg treffer puta og våkner igjen neste morning. Et sånt forhold til søvn må det være lenge siden jeg har hatt.

Nå er det jo døgnrytmen som har vært mitt hovedproblem, men har også slitt med oppvåkninger og til tider søvnparalyser. Gikk mye i søvne når jeg var yngre, samt våknet opp med pusteproblemer og noe jeg har glemt navnet på(er det brokk). Hvor man hoster og nesten ikke får puste..

Jaja, om Melatonin kan hjelpe meg med dette døgnrytmeproblemet så tror jeg ikke at jeg skal klage. Ellers sover jeg relativt normalt vil jeg tro, og har ikke de store problemene.
Sist endret av Nullmening; 17. desember 2019 kl. 01:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.