View Single Post
Sitat av Coastin Vis innlegg
Hei!
Bestemte meg nylig at jeg skulle ha min første trip på sopp. Hadde i utgangspunktet planlagt å bestille fra darkweb, men etter å lest her forstod jeg det slik at det var relativt lett å finne fleinsopp i den norske naturen.

Jeg bor i en liten by, så der er flere marker og beiter i omkretsen, men problemet var at det var alltid hus i nærheten. Jeg valgte derfor å ta en tur til en golfbanen. Jeg trengte ikke å gå i mer en 5 minutter før jeg fikk øye på det som så ut for meg som fleinsopp. Fortsatte videre og fant flere sopper som så ulike ut. Jeg tok med meg fleste parten av soppene siden jeg var svært usikker på om noen av de faktisk var fleinsopp. Det er derfor jeg skriver her i håp om at jeg kan få god hjelp av noen som har kunnskap om dette. Jeg prøvde selv å identifisere soppen ved hjelp av denne tråden, men eg synest ingen av soppen passet bra til beskrivelsen av fleinsopp eller noen av de andre lookalikes.

Det har vert frost 3 dager på rad her jeg bor og jeg mistenker at soppene har mistet formen sin eller blitt "gamle", og at det er derfor det er vanskelig og identifisere dem. Så også lilla prikker på stilken på noen av dem når jeg plukket, men ser dem ikke nå.

Prøvde å samle soppene på bildene med hvordan de ser ut.


Sopp nr 1.




Sopp nr 2.




Sopp nr 3.


Vis hele sitatet...
Ingen flein dessverre.