View Single Post
Ja, jeg stusset på at du sa det der

Altså, alt med måte - det er tross alt ikke Cannabis vi prater om her. Jeg vet om mange som har røyket umåtelige mengder med Salvia, men jeg personlig føler ingen spesiell trang til å utforske den verdenen spesielt ofte, ettersom det sjeldent er en direkte behagelig rus - vanligvis er den ganske så syk, og veldig intens. Iallefall når man røyker ekstrakter. Da foretrekker jeg heller litt kvelds-chill med en liten dose fleinsopp - det er to heelt forskjellige verdener.

Når det er sagt, så har jeg ikke tall på hvor mange tripper det grammet holdt til, men det var ganske så mange. Jeg vil tippe rundt tjue ganske så sterke opplevelser, og en liten rekke med små, og mer rolige der jeg var nesten helt bevisst på hva som skjedde.

Og nei, man trenger ikke røyke så mye om gangen vanligvis (kommer helt an på kvaliteten på ekstrakten selvsagt, det kan hende det ene grammet jeg hadde da, var av kjempegod kvalitet). Men, som man burde gjøre med alle rusmidler: start rolig.

Når det gjelder Salvia, så har jeg aldri så mye som tenkt på dosering, hvor lenge det kommer til å holde, hvor ofte jeg skal bruke det, etc. (NB: Det er selvsagt viktig å måle doseringer nøye med veldig mange rusmidler). Jeg bare tar en liten klype, og øker viss jeg føler for det. Kjenn hva kroppen sier. Jeg har en kompis som hadde to tripper, og ikke klarte/orket mer, og har ikke røykt det siden - selv om det var det mest fascinerende han noen gang hadde opplevd, og at opplevelsene aldri føltes vondsinnede.

Dette er veldig individuelt, og du finner ut av det selv. Jeg elsker de opplevelsene denne urten har gitt meg, og jeg er umåtelig takknemlig for dem, men jeg føler ingen trang til røyke det, selv om jeg har ganske masse tilgjengelig.

Jeg beklager at denne posten skle litt ut med en moraliserende pekefinger - det var virkelig ikke meningen. Hovedpoenget mitt var at det er bare sløsing å putte for mye i bongen på en gang. Det gjelder å kjenne seg frem, og finne ut hvor mye som er nødvendig i den settingen du er i.

PS: Jeg håper du ser, og finner nytteverdien i denne planten - den kan være ganske fantastisk.
Sist endret av Krakaren; 10. desember 2008 kl. 01:00.