View Single Post
Hei! Jeg har lagd ny profil for å ikke inkriminere meg selv.
Hva bruker jeg av rus, og hvilke forhold har jeg til det?

Jeg drikker (sjelden, kanskje hver 3. helg) fordi det gjør meg ekstra utadvent og sosial. Liker å feste og sjekke opp damer av og til.

Det jeg dog har et mye kjærere forhold til, er Cannabis, LSD, MDMA og DMT.

Jeg har tatt LSD ca 10 ganger fordelt over 4-5 år. Jeg jobber som musikkprodusent, og du har garantert hørt musikken min på radio flere ganger. Mange ser på musikk som en forbruksvare. Jeg derimot ser på musikk som høy kunst, rett og slett den mest direkte formen for emosjonell kommunikasjon vi mennesker har. I musikk hører jeg det urmenneskelige. Direkte, upåvirkede følelser.

Så hva har disse stoffene med musikk å gjøre? Vi mennesker har en trang til å kategorisere sanseinntrykkene våre. Er det snø ute, så assossierer vi det med Jul. Hører vi på Justin Bieber, assossierer vi musikken med imaget til Justin Bieber. Hører vi på metall, assossierer vi det med djeveler og andre obskure ting.

LSD, MDMA og DMT gir meg forståelse for musikk på et dypere plan. Fremfor å få sosiale og kulturelle assossiasjoner til musikk, ser jeg vakre, svenende mønstre når jeg lukker øynene. Kaleidoskoper av en ufattelig kompleksitet som pulserer i takt med musikken. Alle sanser blir til ett, og man forstår hvordan verden kun består av sanseinntrykk, og at all mening vi tilgir verden er syntetisk.

Har det gått så bra med meg da? Jeg er utrolig suksessfull rent overfladisk. Jeg driter bokstavelig talt penger, og har all den sosiale bekreftelsen noen kunne ønsket seg. Mange ville sett på meg som en stjerne.

Faktum er dog at psykedeliske stoffer kan utfordre ens personlighet og ego så langt at man kan miste bakkekontakt. Det har jeg gjort mange ganger. Jeg har vært mange forskjellige personer gjennom livet mitt. Jeg har en konstant indre dialog som filosoferer over eksistensen, sosiale normer, politiske synspunkter osv. Det har gjort meg mer intelligent, men også mer sårbar som person.

Hvilket stoff angrer jeg mest på at jeg har tatt?
Definitivt cannabis. Det er et fantastisk stoff og passer perfekt for de som vil utfordre sin egen psyke på en forsiktig måte. Problemet er at det er svært sløvende, og derfor også avhengighetsskapende. Dette er et stoff som har gjort meg svært apatisk til tider, og tiltaksløs. Noe som ikke går i hånd med mine musikalske ambisjoner.

Jeg tar stimulanter av og til, spesifikt ritalin. Dette er fordi det øker produktiviteten min noe så til de grader.