View Single Post
Har litt med innstillinga di å gjøre å tror jeg, har selv 100% stilling, men er det snakk om overtid, varetelling, hjelpe til med planlegging av sosiale eventer eller finne folk vi kan ansette, så kommer alltid daglig leder til meg først. Og det er fordi jeg aldri sier nei.
Jeg fikk faktisk ny stilling innat i firma pga innstillinga mi, med vesentlig høyere lønn, ikke fordi jeg var veldig kvalifisert, har ikke fullført videregående skole engang, og det var tonnevis med eksterne søkere med både bachelor og mastergrader. Men ledere legger fort merke til hvilke ansatte som gir det lille ekstra da det trengs, og de som bare drar hjem det sekundet klokka tikker 4.

Hva med å snakke med sjefen? Spørr om han har 10 minutter av dagen sin til en samtale, og bare si at du vil gjerne være første personen han ringer hvis det er snakk om ekstra timer. Og husk, det er lov at det ikke passer hver eneste gang han spørr, men 9/10 ganger bør man stille opp hvis det skal være aktuelt. For det er garantert noen andre som stiller opp 90% av gangene sjefen spørr