View Single Post
windozer: Hele saken er vel egentlig i mangel av konkrete altoverskyggende beviser. s0rnes (i sitt inlegg) sier at EmTex er en idiot, og det eneste grunnlaget han viser til i posten sin er at han har møtt en person som har fortalt en historie og sett en tatovering. Dette er langt fra konkrete beviser i mine øyne. Jeg vil på ingen måte sverte disse tidsvitnene, men sånne argumenter hører ikke hjemme i denne diskusjonen ("ingen kan vel ha samvittighet til å dikte opp noe sånt?").

Forøvrig tviler jeg ikke på jødenes lidelser under 2. verdenskrig, og Holocaust står for meg som en av de verste ugjerningene i nyere tid. Men uansett fikk EmTex meg til å tenke en ekstra gang over disse etablerte sannhetene vi får servert i leksikon og historiebøker. Det har på ingen måte ført til at jeg har endret syn på saken.

edit: Det ed altoverskyggende beviser: Fram til nå har jeg logisk nok tenkt at selve Auswitch skulle fjerne all tvil. Men så hører jeg at deler av leiren har blitt bygd opp igjen etter krigen? Argumentet mister litt av trøkket sitt på grunn av sånt. Mennesker har alltid vist at de er flinke til å manipulere hverandre.
Sist endret av egeulf; 30. november 2005 kl. 17:08.