View Single Post
Vennekretsen min består nesten utelukkede av "vellykkede" folk, eller de som er godt på vei til å bli det. De fleste er sivilingeniører eller leger, eller er på vei til å fullføre graden. Jeg hører nok mest hjemme i et akademisk miljø med tanke på interesser. Jeg kjenner til en del som lenge har vært i det man kan kalle "rusmiljøer" fra ungdomstida, og de er i all hovedsak mennesker jeg har svært lite til felles med i dag.

Bakdelen ved å tilhøre et slikt miljø er at de fleste er skeptiske til all annen rus enn de to som er lovlige, selv om hasj sees på som relativt harmløst. Jeg har imidlertid liten interesse for hasj, men synes MDMA i riktig setting er kos fra øverste hylle, og jeg har også en økende interesse for psykedelika.

Totalt sett er jeg nok til en viss grad skjermet fra å "havne på kjøret" med slike forutsetninger, da jeg er avhengig av å ha et noen lunde sunt forhold til illegale rusmidler for å bevare vennskapene mine. Jeg skulle likevel ønske at jeg hadde en venn eller to som var lik meg når det gjelder rus, uten å være den stereotypiske typen som hiver i seg alt som blir tilbudt. En del av de som skriver her virker som reflekterte og oppegående personer, så jeg vet at de finnes, men jeg vil absolutt ikke bli en del av et "rusmiljø"

Når det er sagt, har jeg ikke opplevd noe dømming det er verdt å nevne fra de "streite" vennene mine, og det er jo vel og bra. Noen av dem er nok mer negative enn de gir uttrykk for, men så lenge jeg klarer å ha et "sunt" forhold til dette, skal det nok gå bra...