View Single Post
Jeg har hengt med min faste vennekrets siden barneskolen, vi var en gjeng på 6-7 stk. Vi begynte på ungdomsskolen å ble mer spredt. Noen av oss hadde sine første møter med cannabis o.l. Jeg var blandt dem som ville utforske dette. 1. året VGS hadde jeg fått mange nye venner. I hovedsak jenter faktisk. Jeg hang mye med dem og festet en del. Jeg hadde vell holdt det hemmelig for dem at jeg drev med nesten daglig hasjrøyking og sporadisk bruk av amfetamin. Men de fant senere ut dette å begynte sakte men sikkert og gli lengre fra meg. Jeg følte meg alene og prioriterte "rus vennene" mine istedet og hang mye med dem. Helt til jeg innså at dette var langt ifra vennskap. Det var ikke dømt i lojalitet men om hvem som hadde best og mest flis. Jeg trappet deretter mye ned på rus å prøvde å komme i kontakt med mine gamle venner. Som jeg savnet ganske mye. Jeg innledet tilslutt er forhold til en av de jentene jeg hang med. Og vi er fortsatt sammen. Men jeg føler fortsatt at jeg aldri kommer til å få like bra forhold til de andre som engang var min omgangskrets. Det skviste meg på en måte ut av kretsen fordi de har et firkantet syn på cannabis.